Afscheid oude raad & Annette

CU Emmen.png
Door Webredactie Emmen op 25 maart 2022 om 14:00

Afscheid oude raad & Annette

Na de verkiezingen van 16 maart was op donderdag 24 maart de laatste vergadering van de ‘oude raad’ in het Atlas Theater. Hierin is afscheid genomen van de vertrekkende raadsleden, waaronder ook ons raadslid Annette.

In zijn toespraak typeerde de burgemeester deze periode als de ‘coronaraad’. Bij het aantreden in 2018 kon niemand vermoeden dat we zoveel slaapkamers en zolders zouden bekijken. De raad heeft zich snel aangepast en ook goed geworden in digitaal vergaderen.

De burgemeester, Eric van Oosterhout, nam met de volgende woorden afscheid van ons CU-raadslid Annette Bosch.

Annette, het doet mij en anderen veel dat jij hier vanavond aanwezig bent. Dat zegt veel over jou als mens en je betrokkenheid bij het raadswerk in onze gemeente. Namens de ChristenUnie zat jij sinds 2018 in de gemeenteraad van Emmen. Je was in de afgelopen jaren ook lid van de Auditcommissie. Een veelbelovend raadslid met veel talent. Je wordt gedreven vanuit een samenhangende maatschappijvisie en de echte wil om de samenleving een beetje mooier te maken, zeker voor kwetsbare mensen. We mogen je echt een deskundige noemen in het sociaal domein. Je bent analytisch sterk, verbaal goed ontwikkeld en veel te bescheiden.

In het najaar werd je door de leden van de ChristenUnie gekozen als lijsttrekker voor de verkiezingen. Door jouw ziekte moest je noodgedwongen stoppen met de politiek en ook je raadslidmaatschap opgeven. Je hebt in Roy Pruisscher een goede en talentvolle opvolger.

Lieve Annette, we hebben laatst samen met jouw zorgzame echtgenoot in jullie mooie tuin teruggeblikt op een heel mooie raadsperiode. Het was goed om te horen dat het veel voor jou heeft betekend. Jij betekende als raadslid veel voor ons.

Heel veel dank voor jouw inzet voor de gemeenteraad en daarmee voor alle inwoners van de gemeente Emmen. Ik wens jou en je naasten heel veel sterkte toe in de komende tijd en ik hoop dat je nog enige tijd gegund is met hun. Dank, dank, dank je wel.

Als fractie en bestuur sluiten we van harte aan bij deze mooie woorden. We zijn Annette dankbaar voor de afgelopen jaren, waarin ze het sociaal-christelijke geluid van onze partij uitstekend heeft verwoord. Haar warme persoonlijkheid en bijdrage aan het ChristenUnie-team zal ons lang bijblijven.

Wij vertrouwen erop dat God haar vasthoudt in zijn liefde en vrede geeft.