Een nieuwe lijsttrekker

CU Emmen.png
Door Webredactie Emmen op 24 januari 2022 om 11:00

Een nieuwe lijsttrekker

Roy Pruisscher is onze nieuwe lijsttrekker. Eerder hadden we Annette Bosch als lijsttrekker verkozen, ook omdat raadsnestor Henk Huttinga heeft aangegeven een stapje terug te willen doen. Sindsdien is gebleken dat Annette ernstig ziek is en van het lijsttrekkerschap moet afzien. In Roy vinden we een ervaren politicus die de kandidatenlijst gaat aanvoeren.

“Met gemengde gevoelens word ik lijsttrekker” verklaart Pruisscher. “We hadden in Annette als enthousiast raadslid een geweldig lijsttrekker gevonden. Dat het nu zo loopt is heel triest, vooral voor haarzelf en familie.” Dat bevestigt ook CU-raadslid Henk Huttinga. “We waren heel blij met en trots op de voordracht van Annette. Ze is een geliefd raadslid en ze was er klaar voor ons gezicht voor de komende jaren te zijn. Haar ziekte heeft ons allemaal hard geraakt.”

De partij heeft nu het volste vertrouwen in Roy om de kandidatenlijst aan te voeren, hij is momenteel Statenlid in het Drents Parlement voor de ChristenUnie. “Het in mij gestelde vertrouwen doet mij goed. Ik sta klaar voor de ChristenUnie in Emmen en neem mijn verantwoordelijkheid door deze taak op te pakken. Gelukkig mag ik dat samen doen met een mooi team van kandidaten.”