Kandidatenlijst

• 1. Roy Pruisscher (30)
    Emmen, Angelslo

Roy is onze lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. Als betrokken en ervaren politicus toont hij met overtuiging de ideeën van onze partij. Hij is deskundig en koersvast, ook bij ingewikkelde dossiers. Daarbij zal hij altijd opkomen voor gerechtigheid en een rechtvaardige samenleving. Als aanvoerder van onze kandidaten weet hij op een aansprekende manier duidelijk te maken hoe wij kiezen voor wat écht telt.

TwitterInstagram
  • 2. Henk Huttinga (58)
    Emmen, Centrum

Met jarenlange ervaring als raadslid is Henk een bekend gezicht. Hij staat voor geloofwaardige politiek: het gemeentebestuur moet betrouwbaar, goed en rechtvaardig zijn. Hij zet zich in om Emmen socialer en sterker te maken: een gemeenschap waarin iedereen meetelt en een plek heeft. En een gemeente waar je veilig en fijn kunt opgroeien, leven, wonen en werken.

• 3. Michèl Supheert (31)
    Emmen, Rietlanden

Als geboren en getogen Emmenaar zet Michèl zich met hart en ziel in voor het sterk houden van de gemeente Emmen en de regio. Als docent en ondernemer zet hij zich in voor duurzaamheid en een zorgzame samenleving.

FacebookInstagram
  • 4. Willemijn Döpp (38)
    Emmerschans

Al enkele jaren is Willemijn actief in de steunfractie, waar ze zich hard maakt voor mensen uit kwetsbare groepen en mensen met een beperking. Ze zet zich in voor toegankelijkheid, inclusiviteit, participatie en de beschikbaarheid van hulpmiddelen voor álle inwoners. Vanuit haar eigen ervaringen kan ze knelpunten benoemen, maar ook duidelijk maken wat wél werkt. Zo wil ze samenwerken aan een oplossing die écht werkt.

• 5. Jan Engberts (60)
    Emmen, Bargeres

Een samenleving waar oog en hart is voor elkaar, waar 'noaberschap' gewoon is. Dat is de inzet van Jan in de politiek en daarbuiten. Daarnaast zet hij zich in voor duurzame landbouw op basis van een eerlijk verdienmodel. Daar, maar ook breder in onze samenleving, moet meer ruimte zijn voor vakmanschap en ondernemerschap. Jan gaat ook voor beter woonbeleid, dat is afgestemd op de vraag van nu maar ook rekening houd met de toekomst.

• 6. Ciska Brink (52)
    Rietlanden

Als zelfstandige maakt Ciska online trainingen en zorgt ze voor aansprekende bedrijfs- en instructievideo's. Vanuit haar betrokkenheid met andere mensen en gelovend leven wil zij verantwoordelijkheid nemen. Gelovend leven kleurt voor haar alles wat ze doet en is ook in de politiek een logische keuze.

• 7. Gert Prins (39)
    Rietlanden

Gert staat voor de klas in het middelbaar onderwijs en wil (jonge) mensen leren hopen. Dat wil hij zijn leerlingen en zijn eigen kinderen meegeven, maar ook in de politiek laten horen. Daarom zet hij zich in voor gelijke kansen, voor ieder kind. Ook als het gaat om sport weet Gert, als fiets-trainer, kinderen te laten bewegen. Hij ziet het als zijn opdracht om als christen tot zegen te zijn.

Gert Prins | LinkedIn

• 8. Niels Benus – van den Born (36)
    Bargeres

Een samenleving waarin de mens centraal staat. Dat is de inzet van Niels sinds hij politiek actief is. In het bijzonder wil hij opkomen voor jonge gezinnen en meer aandacht vragen voor positieve gezondheid. Daarbij hoort ook een breder sportklimaat. Zo wil hij in de politiek een verschil maken dat ook zichtbaar is de eigen omgeving. Als gastheer van de evangelische gemeente weet hij mensen een warm en welkom gevoel te geven.

TwitterFacebookInstagram
  • 9. Thea Lunsing (61)
    Emmerhout

Bijdragen aan een positieve samenleving en de schepping. Dat is Thea. Juist op de plekken waar we naar elkaar omzien, komt de gemeente tot bloei. Daarbij zoekt ze ook naar een balans tussen natuur, cultuur en prettig wonen. Wat allemaal kan in Drenthe en onze mooie gemeente. Vanuit haar christelijk geloof wil ze verantwoordelijkheid nemen voor onze samenleving.

• 10. Norbert Teijgeler (52)
    Veenoord

Norbert heeft veel financiële ervaring en heeft snel zicht op bedrijfsvoering, project-management en subsidieregelingen. Hij zal zich inzetten voor een rechtvaardige en rechtmatige besteding, maar vooral een eerlijke verdeling van de collectieve middelen in de gemeente Emmen. Daarnaast heeft hij hart voor goed toegankelijk onderwijs, het omzien naar kwetsbare groepen en een goede beschikbaarheid van zorg, voor jong én oud.

• 11. Elly van der Meulen (53)
    Erica

Als predikante binnen de Protestante Kerk in Nederland ziet Elly het belang om de verbinding met elkaar te blijven zoeken. Juist als we de tweedeling in onze maatschappij zien groeien. Zij wil werken aan een wereld waar aan iedereen recht gedaan wordt en iedereen kan meedoen. Zij zet zich in voor gelijke kansen, zodat iedereen zich kan ontwikkelen. Maar als dat nodig is, ook goede toegang krijgt tot zorg.

• 12. Luuk Sollie (68)
    Emmer-Compascuum

Als emiritus-predikant is Luuk geen onbekende. Vanuit bijbelse uitgangspunten ziet hij een taak om voor verbinding te zorgen tussen alle inwoners. Zonder onderscheid te maken in afkomst, nationaliteit, sociale status of geaardheid. Want boven alles hebben we de opdracht God lief te hebben en de naaste als onszelf. Ook wil Luuk er op letten dat de dorpen evenveel aandacht krijgen als de centrale plaats Emmen.

• 13. Mark Lubberts (31)
    Emmen, Delftlanden

Mark is werkzaam in het onderwijs en actief in de sport, met onder andere zijn eigen voetbalschool. Twee onderwerpen die volgens hem veel hoger op de politieke agenda moeten staan. De betrokkenheid van jongeren is hierbij heel belangrijk. Vanuit christelijke normen en waarden wil hij zich hiervoor inzetten.

TwitterFacebookInstagram
  • 14. Arjan Bouwhuis (43)
    Weerdinge

Als adviseur zet Arjan zich in om gezonde voeding op scholen normaal te maken. Daarnaast zet hij zich vanuit het bestuur in voor onze partij in de gemeente. Zo blijft hij scherp toezien op het bedrijven van politiek vanuit bijbelse uitgangspunten.

• 15. Esther Stoorvogel-Heuer (43)
    Emmerhout

Esther is er van overtuigd dat elk mens telt en dat die centraal moet staan, ook bij de overheid. Zij vindt het waardevol dat de ChristenUnie de bijbel als bron heeft van waaruit zij politiek bedrijft. Zo kan ook daar Gods liefde en koninkrijk worden uitgedragen. Met gelovige vertegenwoordigers wil zij bijdragen aan de opbouw van een veilige en gezonde samenleving.