Proeflokaal gestart met burg. Eric van Oosterhout

CU Emmen.png
Door Webredactie Emmen op 1 juni 2021 om 13:59

Proeflokaal gestart met burg. Eric van Oosterhout

Op dinsdag 25 mei vond de eerste bijeenkomst van het Proeflokaal plaats. Met inachtneming van de corona-maatregelen konden de deelnemers in het nieuwe Fletcher hotel kennismaken met ons raadslid Annette Bosch én burgemeester Eric van Oosterhout.

Na een kort voorstelrondje en een videobooschap van fractievoorzitter Henk Huttinga, maakten de deelnemers kennis met de lokale politiek. Annette vertelde wat ze zoal tegekomt in haar werk als raadslid. Maar ook dat de politiek in Emmen heel anders is dan de politiek die je op tv ziet. Gelukkig.

De burgemeester zette uiteen welke taken hij heeft, als zelfstandig bestuurder, maar ook in relatie tot de raad. Van deze bijeenkomst maakte de burgemeester een column dat verscheen in de Emmer Courant. Daarin schrijft hij wat het werk als raadslid vraagt, zeker van een kleine partij als de ChristenUnie. Maar het doet er toe.

Lees de hele column van Eric van Oosterhout in de Emmer Courant

Na deze eerste gezamenlijke bijeenkomst volgen er nog twee. Ook volgen de deelnemers een fractievergadering en de commissievergaderingen van de gemeenteraad.

Ben je ook nieuwsgierig naar het werk van een raadslid? Neem dan contact met ons op! Een kopje koffie staat altijd klaar.

Proeflokaal CU Emmen 2

Labels: ,